•تشخیص چهره نیز به عنوان وسیله ای برای بهبود خدمات مشتری در فروشگاه ها روز به روز برای صنعت خرده فروشی امیدوارکننده تر می شود.

•از آنجایی که کسب‌وکارها سعی می‌کنند نقاط تماس را حذف کنند و فرآیند خرید کالاها را راحت‌تر کنند، نیاز بیشتری به بررسی موارد استفاده احتمالی برای تشخیص چهره در بخش خرده‌فروشی وجود دارد.

•انتظار می‌رود که Pay by Face، که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد صرفاً با نشان دادن چهره خود در یک پایانه تخصصی خرید انجام دهند، در بخش خرده‌فروشی نیز در چند سال آینده عرضه شود.